Jarek Guc

… tu w roli autora

Zajmuje się zarządzaniem sobą i innymi. Rozmawia o zarządzaniu i uczy go w praktycznym wymiarze. Swoje podejście do zarządzania nazywa uważnym lub świadomym. Inspiracje czerpie z najróżniejszych źródeł: lektur, rozmów, teorii i rozważań duchowych. Jego podejście stale zmienia się, rozwija i ewoluuje. Metody, wątki, metafory, działania splatają się w coraz grubszy sznur przekonań i doświadczeń. Kreatywnie przekształcane i praktykowane odrywają się od swoich pierwotnych źródeł i stają się coraz bardziej… autorskie.

Coraz częściej eksploatuje przekorną myśl ze najlepszym podejściem do zarządzania jest… zarządzanie inaczej a może wręcz „antyzarządzanie”

Pisanie o zarządzaniu pozwala je uporządkować – z korzyścią dla piszącego ale i z nadzieją że również Czytelnik znajdzie tu coś ciekawego dla siebie. Nie pytaj o źródła, statystyki i dokładne cytaty. Spójrz proszę, na to co czytasz jak na malowany grubym pędzlem impresjonisty praktyczny obraz zarządzania czy wielowymiarowy collage.Takie formy  pozwalają opisać drogę w dziedzinie którą można uważać za sztukę i w której można próbować być artystą. Jeśli takie podejście choć raz skłoni Cię do refleksji lub zainspiruje będzie OK …

11080906_816773105036998_841671975773030608_n

 

Na wizytówkach od dwudziestu z górą lat ma zwykle podpis „dyrektor marketingu” aczkolwiek od lat co najmniej kilkunastu, marketingowa część jego obowiązków to zaledwie ułamek czasu pracy, traktowana bardziej jako rzemiosło. Pozostałe obszary którymi się zajmuje to filozofia i psychologia biznesu, strategia  firm oraz zarządzanie ludźmi i motywowanie. To co robi najczęściej i najchętniej to czytanie książek i rozmowy z właścicielami, menedżerami, pracownikami, zespołami. Rozmowy które nazywa się uczenie  coachingiem, mentoringiem, warsztatami czy po prostu pogawędkami przy kawie. To zwykle i ważne lektury i ważne rozmowy – zmieniające myślenie, działanie i rzeczywistość  wszystkich  ich uczestników. Nie mniej ważne są i te o życiu – poza kontekstem biznesowym – dziś nazywane modnie „life coaching”, których też nie brakuje.

Ma za sobą  ponad 20 lat pracy, to ponad 30 000 etatowych godzin . Spokojnie można do tego dodać kolejnych 10 000 godzin przeznaczonych na samokształcenie, rozwój, lektury i doświadczenia. Im dalej w lata coraz więcej w jego zawodowych zajęciach doradzania, konsultowania, wspierania. Nie sposób podsumować wszystkie rozmowy , fascynujące spotkania, całą syntetyzującą się przez lata, napływającą z wszelkich możliwych źródeł wiedzę i praktykę. Jest gdzieś między 15 000 a 20 000 tysiącami godzinnych kroków do tego praktycznego pasowania na kogoś kto nieco już wie i może skutecznie się tym dzielić.


 

Autor więcej i nieskromnie o sobie:

10 000 godzin czyli dlaczego uważam że mogę się tu wymądrzać

Żyję z tego że inni nie czytają książek


Bio & résumé

Doświadczenie:

  • komunikacja
  • strategia
  • zasoby ludzkie
  • marketing
  • zarządzanie 

Kompetencje:

  • organizacja i wspieranie komunikacji
  • rozwój i zastosowania kompetencji miękkich
  • niestereotypowa, nieschematyczna ocena zjawisk,
  • alternatywne techniki myślenia,
  • zmiana paradygmatów myślowych
  • twórcze zastosowania nowoczesnego myślenia do oceny i rozwiązywania problemów oraz moderowania dyskursów i prac zespołowych,
  • etyczne wywieranie wpływu,

Pracował projektowo/doradczo/etatowo między innymi dla:

  • Radia Zet
  • PZU
  • PKO BP
  • Grupy Trasko
  • Grupy Fincon
  • Radia Plus
  • Nokii
  • Burger Kinga
  • SANYO
  • Kostrzyn Paper
  • Stalexportu
  • Elektrowni Siersza
  • Isovera
  • Banku PBK
  • Impela

Od roku 2004 do dziś:

  • stała współpraca z największym polskim importerem produktów biurowo-szkolnych  www.corex.pl
  • operacyjne zarządzanie marketingiem – planowanie marketingowe i zarządzanie budżetem, zarządzanie zespołem, działania promocyjne, wsparcie sprzedaży w kanale tradycyjnym i nowoczesnym, PR, zarządzanie portfolio marek i dostawców
  • inicjatywna rola w zespole menedżerów – rozwój, zastosowania nowych narzędzi i technik zarządzania, zmiany strategiczne, wykorzystanie kompetencji miękkich, doradztwo właścicielom

W tym czasie projekty doradcze między innymi w sektorze

W swojej  karierze zawodowej był  miedzy innymi:

  •  szefem promocji  ogólnopolskiego radia
  • szefem marketingu spółki giełdowej
  • szefem marketingu i sprzedaży w  firmach doradczych
  • członkiem zarządu firmy produkcyjnej
  • dziennikarzem
  • szefem promocji firmy płytowej
  • właścicielem firmy promotorskiej
  • producentem programów i reklam radiowych i telewizyjnych
  • organizatorem akcji społecznych  i ekspertem w mediach

Studiował:

  • prawo
  • socjologię

Kontakt

                 kontakt@jarekguc.pl

 1660517_726941247419443_8588145793714000000_n

 
Subskrybuj
Posty na maila
Join millions of other followers
Powered By WPFruits.com