… tu w roli autora
Zajmuje się zarządzaniem sobą i innymi. Rozmawia o zarządzaniu i uczy go w praktycznym wymiarze. Swoje podejście do zarządzania nazywa uważnym lub świadomym. Inspiracje czerpie z najróżniejszych źródeł: lektur, rozmów, teorii i rozważań duchowych. Jego podejście stale zmienia się, rozwija i ewoluuje. Metody, wątki, metafory, działania splatają się w coraz grubszy sznur przekonań i doświadczeń. Kreatywnie przekształcane i praktykowane odrywają się od swoich pierwotnych źródeł i stają się coraz bardziej… autorskie.
Coraz częściej eksploatuje przekorną myśl ze najlepszym podejściem do zarządzania jest… zarządzanie inaczej a może wręcz „antyzarządzanie”
Pisanie o zarządzaniu pozwala je uporządkować – z korzyścią dla piszącego ale i z nadzieją że również Czytelnik znajdzie tu coś ciekawego dla siebie. Nie pytaj o źródła, statystyki i dokładne cytaty. Spójrz proszę, na to co czytasz jak na malowany grubym pędzlem impresjonisty praktyczny obraz zarządzania czy wielowymiarowy collage.Takie formy pozwalają opisać drogę w dziedzinie którą można uważać za sztukę i w której można próbować być artystą. Jeśli takie podejście choć raz skłoni Cię do refleksji lub zainspiruje będzie OK …
Na wizytówkach od dwudziestu z górą lat ma zwykle podpis „dyrektor marketingu” aczkolwiek od lat co najmniej kilkunastu, marketingowa część jego obowiązków to zaledwie ułamek czasu pracy, traktowana bardziej jako rzemiosło. Pozostałe obszary którymi się zajmuje to filozofia i psychologia biznesu, strategia firm oraz zarządzanie ludźmi i motywowanie. To co robi najczęściej i najchętniej to czytanie książek i rozmowy z właścicielami, menedżerami, pracownikami, zespołami. Rozmowy które nazywa się uczenie coachingiem, mentoringiem, warsztatami czy po prostu pogawędkami przy kawie. To zwykle i ważne lektury i ważne rozmowy – zmieniające myślenie, działanie i rzeczywistość wszystkich ich uczestników. Nie mniej ważne są i te o życiu – poza kontekstem biznesowym – dziś nazywane modnie „life coaching”, których też nie brakuje.
Ma za sobą ponad 20 lat pracy, to ponad 30 000 etatowych godzin . Spokojnie można do tego dodać kolejnych 10 000 godzin przeznaczonych na samokształcenie, rozwój, lektury i doświadczenia. Im dalej w lata coraz więcej w jego zawodowych zajęciach doradzania, konsultowania, wspierania. Nie sposób podsumować wszystkie rozmowy , fascynujące spotkania, całą syntetyzującą się przez lata, napływającą z wszelkich możliwych źródeł wiedzę i praktykę. Jest gdzieś między 15 000 a 20 000 tysiącami godzinnych kroków do tego praktycznego pasowania na kogoś kto nieco już wie i może skutecznie się tym dzielić.
Autor więcej i nieskromnie o sobie:
10 000 godzin czyli dlaczego uważam że mogę się tu wymądrzać
Żyję z tego że inni nie czytają książek
Bio & résumé
Doświadczenie:
- komunikacja
- strategia
- zasoby ludzkie
- marketing
- zarządzanie
Kompetencje:
- organizacja i wspieranie komunikacji
- rozwój i zastosowania kompetencji miękkich
- niestereotypowa, nieschematyczna ocena zjawisk,
- alternatywne techniki myślenia,
- zmiana paradygmatów myślowych
- twórcze zastosowania nowoczesnego myślenia do oceny i rozwiązywania problemów oraz moderowania dyskursów i prac zespołowych,
- etyczne wywieranie wpływu,
Pracował projektowo/doradczo/etatowo między innymi dla:
- Radia Zet
- PZU
- PKO BP
- Grupy Trasko
- Grupy Fincon
- Radia Plus
- Nokii
- Burger Kinga
- SANYO
- Kostrzyn Paper
- Stalexportu
- Elektrowni Siersza
- Isovera
- Banku PBK
- Impela
Od roku 2004 do dziś:
- stała współpraca z największym polskim importerem produktów biurowo-szkolnych www.corex.pl
- operacyjne zarządzanie marketingiem – planowanie marketingowe i zarządzanie budżetem, zarządzanie zespołem, działania promocyjne, wsparcie sprzedaży w kanale tradycyjnym i nowoczesnym, PR, zarządzanie portfolio marek i dostawców
- inicjatywna rola w zespole menedżerów – rozwój, zastosowania nowych narzędzi i technik zarządzania, zmiany strategiczne, wykorzystanie kompetencji miękkich, doradztwo właścicielom
W tym czasie projekty doradcze między innymi w sektorze
- usługowym: www.resolutio.pl www.horyzont.pl www.hr-service.com.pl
- prawnym www.kubiczekm.com
- ubezpieczeń: www.fincon.pl www.risk-partner.pl
- produkcyjnym: www.indeco.pl
W swojej karierze zawodowej był miedzy innymi:
- szefem promocji ogólnopolskiego radia
- szefem marketingu spółki giełdowej
- szefem marketingu i sprzedaży w firmach doradczych
- członkiem zarządu firmy produkcyjnej
- dziennikarzem
- szefem promocji firmy płytowej
- właścicielem firmy promotorskiej
- producentem programów i reklam radiowych i telewizyjnych
- organizatorem akcji społecznych i ekspertem w mediach
Studiował:
- prawo
- socjologię
Kontakt
kontakt@jarekguc.pl